Dag 9. 24-05-2016

24 mei 2016 - Gargenville, Frankrijk

Dag 9.  24-05-2016

Vertrek Compiegne 9.00 aankomst Gargenville 19.40 in truckershotel op eiland midden in de Seine.  Dagafstand 127. Totaal 770. Gem. 16,9. Max 58,4. Cal 2286 stijging 1115 m.  Nu op 52 m.
Dit is de dag van het fietsen. Vanmorgen vroeg vertrok een Belg, ingenieur werkzaam in de offshore, op een door hem gerestaureerde klassieke, een van de eerste, Koga Myata randonneur. Fraai om te zien.
Het fiets resultaat deze dag mag er zijn. Al ging het in het begin niet zoals het moest. Al binnen een paar honderd meter viel de tas van de fiets, gelukkig dat de auto hem kon ontwijken en een inzittende de tas veilig stelde. Ik had, hoe stom kun je zijn, de verkeerde sluitingen met elkaar verbonden, zodat de tas los lag en bij de keitjes achter de St.Jacqueskathedraal van Compiegne zijn eigen weg ging. Daarna 2 maal fout gereden zodat er direct al 5,5 km verspild waren. Erik was iets later weggereden, we zouden onze eigen weg gaan, maar pas vele km. later zag ik hem terug. Zijn route was ook niet helemaal vlekkeloos verlopen. Dus 1-1 kaart / GPS. In het begin weer een nieuwe medepelgrim ontmoet, André Flipse uit Heerhugowaard op een Idworks maar dan met een Pinion versnelling en schijfremmen. Ook gekocht in de Jordaan bij de Vakantiefietser. Hij heeft hetzelfde probleem met de USB plug die het niet meer doet. Ik heb een mail gestuurd naar Eric in Amsterdam.  Zijn trappers zijn een aanrader. Bevatten verstelbare puntjes tegen het afglijden, wat ik gister goed merkte tijdens fietsen in de regen.  Vlak erna was het bij mij op de R trapper ook heel glad. Bleek door stront (niet de mijne) die ik tijdens een sanitaire stop blijkbaar niet heb gezien. Gelukkig was er natuurlijk schoonmaakmateriaal aanwezig in de vorm van gras en hooi.
Het weer was goed om te fietsen, de hele dag bewolkt maar geen regen en wisselend koud. Het landschap was gevarieerd met veel klimmetjes maar ook lekkere afdalingen. Het blijkt ook wel uit het totale stijgingspercentage van 1115 m. Ik was steeds omringd door graanvelden, eindeloos koolzaad met daartussen (dop-)erwten en tuinboon velden en het eindeloze geluid van onzichtbare vogels. Omdat het vinden van een slaapplaats tegenviel kwam de totale dagafstand aan de hoge kant. Met name de laatste 10 km. had venijnige klimmetjes. Uiteindelijk gestopt bij een truckershotel gelegen op een eiland midden in de Seine bij Gargenville. Eric kon ook niets vinden en kwam na 20 minuten na een telefonisch overleg hier ook naar toe. Simpel maar goed gegeten. Er moest wel even getankt worden.
Wat betreft de prangende vraag: die houden jullie te goed.

1. Danielle:
    Goedemorgen Jan,
    Wat leuk om je reisverhalen te lezen, vanochtend 3 achter elkaar.
    Hoe is het met je knie? Nog last?
    Ik ben benieuwd naar de prangende vraag! Je houdt ons wel in spanning op deze manier.
    Bon courage!
    Danielle
  2. Jan:
    dag jan,

het lijkt te gaan zoals het hoort
    zelfs jou is het gelukt je tas een keer verkeerd vat te maken, mij vaker.

maar verder zie ik
    landschappen
    ontmoetingen
    overpeinzingen
    en af en toe een goed idee

daar doe je het voor
    zelfs de kleine ontberingen van te ver te fietsen om een slaapplaats te vinden horen erbij

bon voyage

daar doe je het voor
  3. Albert Kooiker:
    Hoi Jan
    Gelukkig weer on-line. Maandag dacht ik nog: Toch geen bible-belt type die zondags niet mag mailen/werken.
    Dinsdag dacht ik : Toch NIET iets gebeurt, maar gelukkig het EINDPUNT zal dus niet LOURDES zijn, maar nog steeds het oorspr. plan. Succes albert
  4. Anna Dekker:
    25 mei 2016
    Lieve opa fijn Gefietst? Groetjes van de hele familie. Van Femke.
    kom gauw tuis en alles goed met je knie. Eind.
  5. Jan Dekker:
    25 mei 2016
    Dag lieve, alles is goed met mijn knie. Als ik hard fiets ben ik snel weer bij jullie thuis.
  6. Will:
    25 mei 2016
    Mooi reisverslag iedere dag Jan. Ik lees ze met veel plezier. Even op het verkeerde been gezet toen ik opeens weer "Oosterland" bij de aanhef zag staan. Nu ons ook nog laten gissen naar je "prangende vraag".
    Soms bewaren schrijvers die tot het einde! We zullen het afwachten.
    Fijn dat de weke delen rond je knie zijn gaan wennen aan het fietsen.
    Ik wens je goed weer, gunstige wind, leuke mensen, lekker eten en goede bedden. Groeten Will/Ria